Visul mereu tanar


VISUL MEREU TÂNĂR SAU NAIVITATEA

Comedie

Personaje :

Marieta : Femeia în vârstă şi uşor naivă . Se supără repede şi este deseori impulsivă. Îi place să fie cea care conduce în casă şi cea care vine cu ideile. Este soţia lui Vasile.

Vasile : Bărbat în vârstă şi bine ancorat cu picioarele în realitate . Este mai tot timpul calm însă îşi poate pierde cumpătul câteodată.  Îi face capriciile soţiei sale, Marieta, pentru a nu o supăra.

Decor :

Decor reprezintă salonul celor două personaje. Este format din : o canapea, o măsuţă, un televizor, două fotolii.

SCENA 1

Marieta : (Intrând furioasă în scenă, cu două sacoşe în mână, întrucât fusese la cumpărături) Vasile dragă … am vorbit astăzi cu madam Lenuţa, vecina de blocul vecin, si nesimţita, a avut curajul să mă insulte, spunând că nu am fost în stare să urmez o facultate şi că ea a fost, şi că din cauza asta ea are pensie mai mare !

Vasile : (Citind ziarul pe unul din fotolii) Bună ziua şi ţie, Marieta !

Marieta : (Lăsând sacoşele din mână ) Lasă glumele acum, că ai o vârstă, şi din câte văd eu, şi văd chiar foarte bine, nu mai eşti tânăr demult ! Şi-a bătut joc de mine !

Vasile : (Răsfoind ziarul) Aşa a facut ?

Marieta : Da Vasile ? Îţi vine să crezi ?

Vasile : Nu .

Marieta : (Devenind nervoasă) Vasile !

Vasile : Bine, dragă, te cred! Dar nu ai ce face !

Marieta : Vasile, cred că tu nu mă cunoşti după atâţia ani de căsnicie ! Apropos, câţi ani avem ?! (Stă şi se gândeşte şi realizează că şi ea a uitat) Lasă, nu mai contează ! E important că avem câţiva.

Vasile : (Renunţă în a mai citi) Marieta, calmează-te, femeie !

Marieta : Vasile, dar este vorba despre ceea ce a spus aia despre mine, şi eu nu pot să îi permit acest lucru ! (Se aşază pe celălalt fotoliu) Tu înţelegi ? Şi-a bătut joc de demnitatea mea, de vârsta mea, de tot, …, (Accentuând) chiar şi de tine !

Vasile : (Devenind curios) Poftim ?

Marieta : (Într-un fel mândră pentru că a reuşit să-i capteze atenţia lui Vasile) Da, aşa cum auzi ! Şi-a bătut joc şi de tine !

Vasile : Femeia asta nu are scrupule, să ştii, dar lasă că o voi reclama chiar azi la asociaţie ! Va vedea ea!

Marieta : (Ridicându-se din fotoliu) Ei la asociaţia ! Te-ai gândit mult la asta ? Deşi nu cred, pentru că tu când scoţi o prostie nu gândeşti ! Trebuie să fie altceva ! Trebuie, trebuie, trebuie să … (Începe a se plimba prin scenă)

Vasile: Nu înţeleg de ce te plimbi prin cameră? Crezi că ideile îţi vin mai repede?

Marieta : Nu trebuie tu să înţelegi ! Gândesc eu pentru amândoi !

Vasile : Să ştii că pot gândi şi eu ?

Marieta : Serios?

Vasile : Da !

Marieta : Dovedeşte !

Vasile : Bine, dar stai jos că mă stresezi !(Începe el să se plimbe) Aşa, deci noi trebuie să … să … să , da! Noi vom … ăăă … ăăă . Nu, altfel! Da, aşa!

Marieta : Ai terminat ?

Vasile : Da ! (Se aşază)

Marieta : Perfect, dragă, perfect! Sunt sigură că mintea ta funcţionează doar pe timp de noapte ! Deci, m-am gândit la ceva ! Şi cred că vom ajunge şi preşedinţi de asociaţie ! (Ridicându-se din nou)

Vasile : Preşedinte ? Marieta …  este …este perfect ! (Apucând-o de mâini)

Marieta : Ştiu, dar vom avea mult de muncă, dar nu îţi fă griji, ştii că Marieta nu fuge de muncă ! Vasile, vreau să ştiu că eşti langă mine până la final !

Vasile : Marieta, nu înţeleg! Ce final, ce muncă, cine fuge, de ce?

Marieta : Vasile, eu nu mă voi putea descurca numai cu cele 5 milioane de la pensie şi de asta …

Vasile : Pensie ?

Marieta : Şi aş vrea ca şi tu să …

Vasile : (Confuz) Nu înţeleg …!

Marieta : Dacă m-ai lăsa să şi termin !

Vasile : Bine, tac !

Marieta : Vasile, noi trebuie să mergem la facultate !

Vasile : (Îngrijorat) Marieto, ai băut ?

Marieta : Ei da?!

Vasile : Treci să te miros !

Marieta : (Uşor nervoasă) Încetează, omule ! Nu am băut nimic, dacă îţi spun !

Vasile : Atunci, Marieta, ce ai fumat ? Ce ai făcut, femeie ! Te droghezi ? Dacă e aşa, păi hai să facem ceva şi să rezolvăm problema, te internez undeva şi totul va fi bine ! Ai încredere în mine ! Sunt soţul tău !

Marieta : Regret asta !

Vasile : (Bucuros) Vezi, deja e mai bine pentru că eşti conştientă de problemă …

Marieta : Vasile ! Regret că te-am luat de soţ ! Nu ştiu de ce eşti aşa de bătut în cap, măi omule !

Vasile : Atunci, sper că nu bagi divorţ la vârsta asta, că vor râde de noi vecinii !

Marieta : (Foarte convingătoare) Vor râde şi mai mult dacă nu facem facultatea ! Vor râde toată viaţa, mă rog, cât mai avem din ea !

Vasile : Şi ce propui ?

Marieta : Mergem la universitate !

Vasile: Bine, Marieto, mergem la universitate . Facem cum spui tu ! Dar unde ?

Marieta : În Regatul Unit !

Vasile : Unde ?

Marieta : În Regatul Unit, măi ! În Marea Britanie ?

Vasile : În Anglia ? (Se aşază pe canapea din cauza şocului)

Marieta :  (Foarte fericită) Da !

Vasile : (Făcându-şi cruce) Da’ Doamne fereşte, Marieto, dar, noi nu ştim limba, nu ştim obiceiurile, nu ştim nimic ! Cum crezi că ne vom descurca într-o lume total nouă ?

Marieta : Vasile, tare negativist mai eşti ! Ce nu înţelegi ?

Vasile : Tot !?

Marieta : Ei tot ! Mă şi enervezi dragă ! (Hotărâtă) Eu de la capăt nu o iau, să-ţi fie clar !

Vasile : Bine, să spunem că ne hotărâm să studiem în Anglia şi …

Marieta : (Accentuând cuvintele) Nu că „să spunem”, chiar vom studia !

Vasile : Bine şi …

Marieta : Ma laşi dragă să termin ?!

Vasile : Da, dragă !

Marieta : (Măreţ) Vom începe prin a alege universitatea şi eu aş fi de părere să ne documentăm .

Vasile : Gândeşti bine ! Şi cum ai vrea să ne documentăm ?

Marieta : Vai de viaţa ta, Vasile ! Fără mine erai dus !

Vasile : Unde ?

Marieta : (Un pic nervoasă) Pe lumea cealaltă, măi omule ! Mă disperi de acum ! Te rog frumos să taci şi să asculţi ceea ce am de zis . Mergem să studiem la …

Vasile : Unde ?

Marieta : (Cu superioritate) La Cambridge !

Vasile : Nu-mi place !

Marieta : (Distrasă) Ce ? Ce nu-ţi place?

Vasile : Numele !

Marieta : Vasile, Vasile, Vasile ! Mă disperi !

Vasile : (Domol) Marieto, mai bine stăm noi în cămăruţa noastră, ne vedem de viaţa noastră, de ţara noastră şi …

Marieta : Iar începi?

Vasile : Dar …

Marieta : Taci !

Vasile : Bine .

Marieta : Aşa . Acum că ştim ce avem de făcut, vom trece la pasul doi ! Ne vom apuca de engleză, că nu vom vorbi româneşte .

Vasile : (Foarte surprins) engleză ?!

Marieta : Da’ ce vrei, dragă, vietnameză ?

Vasile : Dar nu mai avem 15 ani să învăţam engleză !

Marieta : (Convingătoare) Lasă că ne vom descurca … şi, pentru că am fost fată deşteaptă, după ce m-am certat cu madam Lenuţa, m-am întors în piaţă, şi ghici ce am luat ?

Vasile : Morcov, că mereu uiţi să cumperi !

Marieta : Şi ce să fac, măi, cu morcovii ?

Vasile : Mâncare, femeie!

Marieta : (Făcându-i semn cu degetul) Vezi că ridici vocea şi nu-mi place ! Totuşi Am cumpărat cărţi !

Vasile : Cărţi ?

Marieta : Da ! De engleză ! (Cotrobăind în sacoşe)

Vasile : Şi tu crezi că ne permitem, aşa peste zi, să ne cumpărăm cărţi ! Şi mai ales, cărţi de engleză !

Marieta :  (Dându-i lui Vasile 5-6 cărţi) Din astea vom începe să învăţam, dar începând de mâine dimineaţă ! Este deja destul de târziu şi cred că cel mai bine ar fi să ne culcăm ! (Îndreptându-se spre o parte a scenei) Noapte bună, mon petite enfant !

Vasile : (Îngânând-o pe Marieta) Mon petite enfant, şi mai vrea să meargă în Anglia şi să …

Marieta : (Întorcându-se brusc) Vasile, mi s-a părut mie sau tu comentai adineaori, ia spune-mi?

Vasile : Nu dragă, cum să comentez !

Marieta : Sigur ?!

Vasile : Parol !

Marieta : Bine, gata, sunt prea obosită ! (Cască) Ne vedem mâine dimineaţă. Noapte bună !  (Ieşind din scenă)

Vasile : Noapte bună, Marieto ! (Iese din scenă)

SCENA 2

Marieta : (Apare în scenă în halat) Este deja 7:45 ! Ora perfectă pentru a începe . (Plimbându-se) Aşa ! Deci, voi începe cu … cu … cu ce ?! Cum să încep dacă nici nu m-am spălat pe ochi, nici pe dinţi, mă rog proteză ?  Şi să nu mai zic de faptul că încă sunt în pijamale ! Da! Mă duc să mă schimb şi să mă spăl! (Iese din scenă) 8:10, ce a mai trecut timpul! Gata, să începem Marieta! Cărţile ?! Unde sunt cărţile ? Aaa, uite-le pe masă ! Aşa ! (Se aşază la măsuţă) Lecţia 1 – Present T … T … Present şi atât ! Ce tot atâtea denumiri ! Present T, vezi Marieto, eşti mai deşteaptă decât credeai  ! (Speriată) Cum am putut uita ! Doamne, tare-s proastă ! Cafeaua ! Nu am băut cafeaua, şi aveam pretenţia să pot citi exact denumirea ! Mă duc să beau cafeaua şi apoi voi fi în stare de absolut orice denumire !(Dispare din scenă pentru câteva secunde) 8:35 . Perfect! Deci, unde am rămas ? Aaa, la titlu: Present T … T … Present T, atât ! Se foloseşte atunci când …

Vasile : (Intrând în scenă) Bună dimineaţa, Marieta !

Marieta : (Silitoare) Bonjour, Vasile !

Vasile : Dacă tot învăţăm engleză, de ce nu îmi răspunzi în engleză, ce tot vorbeşti în franceză ?

Marieta : (Ridicând capul din carte şi caiet) Păi … încă nu am ajuns la lecţia aia !

Vasile : (Curios) Păi, unde ai ajuns ?

Marieta : (Mândră) La lecţia 1 – Present T! Să ştii că e foarte interesant !

Vasile : Present T ?

Marieta : (Sigură pe ea) Da ! Present T.

Vasile : Ciudată lecţie !

Marieta : (Scurtă) Ei, ciudată! Trage-ţi un scaun lângă mine şi hai! La muncă!

Vasile : Gata ! (Încântat)

Marieta : (Autoritară) Măi, omule ! Şi pe ce ai de gând să scrii ? Du-te şi ia caietul de pe masă ! Tu crezi că vei reţine toate informaţiile fără să le notezi pe ceva ?

Vasile : (Aducându-şi un caiet) Acum e bine ?

Marieta : Perfect, dar ştii ce … ştii ce nu am făcut ? (Supărătă) Nu mi-am citit horoscopul !

Vasile : Marieta, în felul ăsta terminăm de învăţat în 5 ani !

Marieta : (Nepăsătoare) Ei da ! Ce te tot frămânţi atât ? M-ai lasă-mă, omule ! Îmi citesc horoscopul şi gata ! Am terminat !

Vasile : (Vorbind spre public) Spune şi tu ! Femeia asta nu este normală ! Îi arde de horoscop şi ea vrea să studieze engleza ! Zău !

Marieta : Gata ! Am luat ziarul ! Deci eu sunt … sunt .. ce sunt măi ? (Gânditoare)

Vasile : (Scurt şi sarcastic) Eşti oaie , Marieto !

Marieta : Aaa, da.. sunt berbec, nu oaie, Vasile ! (Uşor revoltată)

Vasile : Citeşte odată şi hai să ne apucăm de învăţat !

Marieta : Dacă mă stresezi, nu termin nici la Paştele Cailor !

Vasile : Bine, tac !

Marieta : (Citind rar) Aşa ! Deci, berbec,ziua dumneavoastră va fi una plină de surprize şi aveţi putere de concentrare. Vezi, măi ?

Vasile : (Încercând să explice) Ce concentrare, că tu nu ai trecut încă de titlu !

Marieta : (Neştiind ce să răspundă) Păi de acum înainte ! … Mă laşi să termin !

Vasile : Da !

Marieta : Totuşi, astăzi este ziua flacărei violet ! Ar fi perfect dacă aţi purta cât mai mult violet pentru a fi feriţi de orice ghinion. (Sigură pe ea şi convingătoare) Vezi, din cauza asta nu am trecut de titlu !

Vasile : (Neconvins) Ei da !

Marieta : Dragă, scuză-mă o clipă. Revin imediat ! (Iese din scenă)

Vasile : (Vorbind singur) Cine ştie ce mai are în cap şi de data asta ! Sigur plănuieşte ea ceva ! Aşa face mereu ! Marietaaa ! (Uşor dezorientat)

Marieta : (Auzindu-i-se numai vocea) Ai răbdare !

Vasile : Da, numai răbdare nu am când tu plănuieşti ceva diabolic, malefic, sau mai ştiu eu la ce îţi stă mintea dimineaţa.

Marieta : (Auzindu-i-se numai vocea) Vasile, te rog frumos să taci dacă nu ştii despre ce e vorba !

Vasile : (Înţelep) Nu ştiu despre ce e vorba ?! Dacă faci iar ceva … !

Marieta : (Auzindu-i-se  numai vocea autoritară) Iar mă ameninţi ?

Vasile : (Amical) Nu, doar te preveneam !

Marieta :  (Numai vocea, scurtă) Vasile, încetează ! Dacă acolo scrie, eu fac aşa !

Vasile : (Încercând să o convingă) Dar, Marieta, aia e o revistă ! De unde ştii tu că ce scrie acolo e bun ! Dacă sunt nişte hoţi care încearcă să prostească lumea !

Marieta : (Numai vocea) Ce vrei să insinuezi acum ?

Vasile : Nu insinuez nimic ! Doar îţi reamintesc : îţi aduci aminte, acum două săptămâni, când te-au fraierit în piaţa centrală, să cumperi mâncare de câine ?

Marieta : (Numai vocea autoritară) Da, şi ?

Vasile : (Indignat) Cum şi ?! Noi nu avem câine, femeie !

Marieta : (Numai vocea nepăsătoare) Ei da, ce să zic !

Vasile : Săptămâna trecută, la teatru, când te-au făcut să cumperi loc special pentru palton !

Marieta : (Furioasă) Păi unde vroiai să-mi pun haina ?

Vasile : (Autoritar) Era gratis !

Marieta : (Numai vocea) Gata, că începi să mă calci pe nervi !

Vasile : Şi ieri ! Când ai plătit să intri în scară !

Marieta : (Numai vocea) Păi dacă au zis …

Vasile :  (Întrerupând-o) Eşti prea credulă ! Şi …

Marieta : (Numai vocea) Gata, gata ! Nu sunt credulă, lasă că îţi voi demonstra eu cât de curând !

Vasile : (Autoritar) Marieta !

Marieta : (Numai vocea) Da !

Vasile : Noi nu învăţam engleza ?

Marieta : (Numai vocea) Ba da !

Vasile : Şi tu ce faci !

Marieta : (Numai vocea uşor ironică) Bine !

Vasile : Marieta, ce faci acum !

Marieta : (Numai vocea, părând deranjată de întrebare) Mă schimb, nu vezi ?! Vrei să am ghinion toată ziua !

Vasile : (Vizibil deranjat de răspuns) Cum să văd dacă tu eşti dincolo ! Marieta, lasă prosteala şi treci la scris şi invăţat că avem destul !

Marieta : Bine, gata ! (Apărând în scenă)

Vasile : (Mirat de ceea ce vede) Marieta, ce e de capul tău ? Sau mai bine : ce e în capul tău ?

Marieta : (Făcând pe proasta) Ce să fie ! Violet ! Acum nici culorile nu le mai distingi! Vai de …

Vasile : (Ferm convins) Vai de tine, Marieto ! O iei razna !

Marieta : (Curioasă) Razna ?!

Vasile : Da !

Marieta : (Răzbunătoare) Razna eşti tu ! Lasă comentariile şi hai la învăţat!

Vasile : Hai !

Mariata : (Stând la masă) Deci, Present T că aşa l-am botezat .  (Schimbându-se brusc) Vai de mine ! E deja amiază ! Vasile dragă, ştii ce ? Eu mă bag să îmi fac siesta ! (Plecând)

Vasile : (Uşor furios) Bine, Marieta! În felul ăsta învăţam în 13 ani!

Marieta : (Întorcându-se la Vasile) Comentezi ?

Vasile :  Nu, nu!

Marieta : Aşa credeam şi eu ! (Îndreptându-se spre ieşirea din scenă)

Vasile : Eu ies la o plimbare .

Marieta : (Doar intorcându-se) Să nu stai mult, auzi ! (Iese din scenă)

Vasile : Bine, bine. (Iese din scenă)

SCENA 3

Marieta : (Apărând în scenă) Vasile, Vasile, ai venit ? Ţi-ai găsit să vină repede acasă ! (Cu aer înţelept) Învăţăm engleza într-un deceniu, poate nici atât ! Halal soţ am ! (Aşezându-se pe canapea) Ce-o fi la televizor ? Hmm, ştiri : din nou violuri şi proteste ; muzică : nu-mi place rock-ul ; teleshopping : aici da ! Ha, ia uite ! Cred că e folositor să avem în casă una din asta ! Da, perfect, e şi la reduceri ! Care e telefonul ?(Ia telefonul şi formează) Aaa, O31. hmm hmm hmm hmm hmm ! Alo, teleshopping ?

Vasile : (Intrând în scenă) Marieto, ce faci ?

Marieta : (Scurt) Taci, măi, nu vezi că vobesc la telefon ?

Vasile : Scuze, dragă !

Marieta : (Reluându-şi convorbirea) Alo, da ! Aş dori să cumpăr pro…

Vasile : (Realizând cu cine vorbeşte Marieta) Marieto, iar cumperi de la teleshopping ?!

Marieta : (Vorbind încet) Taci, măi !

Vasile : (Ameninţător) Marieta, dacă din nou te prostesc ăştia, eu bag divorţ ! Să ştii !

Marieta : (Nepăsătoare) Ei divorţ ?!

Vasile : Eu vorbesc foarte serios !

Marieta : (Vorbind la telefon) Alo, da ! Vă sun eu înapoi în câteva minute ! (Încercând să explice) Măi, omule, astea sunt lucruri folositoarea, şi care ne pot face viaţa mai uşoară !

Vasile : (Uşor ofensat) Uşoară pe naiba ! Aşa ai zis şi cu celelalte produse ! Mai ales cu trafaletul pe care nu îl foloseşti !

Marieta : Ei, da !

Vasile : Ei, da ! Lasă că o să vezi tu !

Mariata : (Furioasă) Ce să văd, ce, mă ameninţi iar ?

Vasile : (Calm) Marieta, gata, văd că ai chef de ceartă, şi chiar asta îmi lipseşte ! Mai degrabă, hai să mai lucrăm la engleză, că ştii că nici nu am început !

Marieta : (Mândră) În sfârşit zici şi tu ceva normal ! Bravo !

Vasile : Păi, hai !

Marieta : (Brusc) Stai !

Vasile : Pentru ?

Marieta : (Uitând complet) Lasă, nu are importanţă ! În fine . Unde îţi e caietul ?

Vasile : Aici !

Marieta : (Bucuroasă) Perfect ! Deci, lecţia 1 : am discutat titlul şi vom trece direct la exerciţii !

Vasile : (Confuz) Cum direct la exerciţii ? Fără teorie, fără nimic, de unde vom şti noi cum să rezolvăm exerciţiile ?

Marieta : Măi, tu ştii că nu eşti prost ! Eu chiar uitasem !

Vasile : (Vorbind către public) Da, e clar, e senilă !

Marieta : Ai zis ceva ?

Vasile : (Calm) Nu !

Marieta : Mi s-a părut că ai comentat !

Vasile : (Uşor ironic) Nu, dragă. Doar ştii că te respect !

Marieta : Aşa să faci !

Vasile : Deci, care e teoria !

Marieta : Păi, se formează din S, ce-o fi ăla (Gânditoare) ? Sindrom, spirt, sânge, spaghette ? (Sigură pe ea) Aaa, da, sicriu !

Vasile : (Ironic) Sicriu ?!

Marieta : Da, sicriu !

Vasile : Eşti sigură că înseamnă sicriu !

Marieta : (Uşor enervată) Da, măi, vrei să îţi scriu, desenez ? (Apucându-se deja de scris) Stai !

Vasile : (Încercând să o lămurească) Marieta, nu e …

Marieta : Uite, SICRIU (Arătându-i) ! Mulţumit ?

Vasile : (Calm) Marieta, cred că înseamnă subiect. S de la subiect !

Marieta : (Sceptică) Hmmm, cred că ai dreptate ! Stai să verific ! Ştii că nu am încredere în tine ! Da, aveai dreptate !

Vasile : Vezi ?

Marieta : (Încercând sa pară deşteaptă) Da, văd mai bine decât tine, pentru că, spre deosebire de tine, port şi ochelari !

Vasile : (Ironic) Da, pe care i-ai scăpat după pat acum 4 săptămâni !

Marieta : (Cicălitoare) Iar începi ?!

Vasile : Gata, am tăcut !

Marieta : (Reluând lectura) Aşa, deci S de la subiect, plus VB, asta ştiu că e de la verb, plus … Telefonul ! Stai aşa ! (Ridicându-se brusc)

Vasile : Marieta, sper că nu ai de gând să stai mult la telefon !

Marieta : (Neţinând cont) Ei, da !

Vasile : Bine .

Marieta : (Uşor surdă) Alo, alo ! Alo ! Cine-i ? Cum ? Nu aud ! Nu înţeleg ! Alo, alo ! Du-te … ! (Închizând telefonul)

Vasile : (Uşor curios) Cine era ?

Marieta : De unde să ştiu ! Nu se auzea nimic !

Vasile : Dacă e ceva, mai sună o data .

Marieta : Ai dreptate .

Vasile : Deci, unde rămăsesem ?

Marieta : La VB, unde am zis eu că înseamnă verb. Şi mai departe e … (Vizibil deranjată) Iar sună !

Vasile : (Calm) Marieta, să nu înjuri la telefon !

Marieta : (Furioasă) Da’ ce crezi, dragă, că sunt o mahalagioică ?

Vasile : Nu, dar …

Marieta : (Întrerupând) Să vezi ce o spurc !

Vasile : (Autoritar) Marieta !

Marieta : Hai gata ! (Răstindu-se) Alo, tu, dacă nu ai de gând să vorbeşti îţi scot o… (Schimbându-se brusc) Aaaa, Feli, tu eşti ? Ce faci dragă ? De când nu am mai vorbit cu tine, parcă au trecut 2 ani ! (Uşor dezorientată) Aaa, au trecut 3 ? Nu mai contează, ce mai faci ?

Vasile : (Vorbind de unu singur) Da, clar ! Ce înţelege ea prin vorbit doar puţin ! Acum o să stea şi o să se lungească iar ! (Enervat la culme) Marietaaaa !

Marieta : (Ameninţătoare) N-ai tăcut ?

Vasile : Gata !

Marieta : (Reluându-şi convorbirea telefonică) Aşa, deci cum ziceai ? Ce ? Mă suni să îmi faci panaramă că m-am luat de madam Lenuţa ? (Gesticulând) Ştii ceva ? Ciocu’ mic că eşti la mine la telefon ! (Ridicând tonul) N-ai tăcut ! Eeee comedie ! Ia, hai ! Îndrăzneşte ! Să te ia …. ! A închis, nesimţita ! M-o făcut şi incultă ! (Foarte furioasă)

Vasile : (Făcând-o pe deşteptul) Marieta, cum să te facă ea ? Ea e mama ta ?

Marieta : (Iritată) Nu, măi ! Mi-a zis că-s incultă !

Vasile : (Calm) Lasă, dragă. Mai bine hai să ne vedem de engleza noastră .

Marieta : (Plictisită) Nu mai am niciun chef ! Mai ales că sunt şi nervoasă ! O lăsăm pe mâine că şi aşa s-a întunecat afară ! Gata ! Noapte bună ! (Dă să plece)

Vasile : (Nelămurit) Marieta, dar … !

Marieta : Ce, ce vrei ? (Întorcându-se)

Vasile : Şi engleza ?

Marieta : Nu vezi că nu am chef ? (Nepăsătoare)

Vasile : (Sec) Văd !

Marieta : Păi dacă vezi ce m-ai întrebi ? Hai, gata ! (Iese din scenă)

Vasile : (Supărat) Aşa vorbesc singur ! Învăţăm engleză când Ceauşescu o să revină la conducere !

CORTINA

SCENA 4

(Marieta stă pe canapea şi citeşte ziarul, iar Vasile se încheie la geacă)

Vasile : (Încheindu-şi geaca) Marieta ?

Marieta : (Fără să ridice capul din ziar) Da, Vasile ?

Vasile : Ţi-au trecut nervii ?

Marieta : Parţial, dar unde pleci ?

Vasile : Păi, azi e 14 . Mă duc să iau pensia ! Tu  nu vii ?

Marieta : Nu, o să o aştept acasă . Azi nu am chef să ies din casă .

Vasile : Bine, cum vrei tu . Ne vedem mai târziu ! (Ieşind)

Marieta : Bine . (Aruncând ziarul) Aşa îmi trebuie, pentru că sunt o proastă ! (Plimbâmdu-se prin scenă) Halal viaţă ! Nici nu mai ştiu ce să fac, ce o sa fac mâine . Vom vedea. Totuşi, mi-ar plăcea o perioadă liberă. Cred că e şi de la planete; trebuie să citesc horoscopul ! (Luând ziarul de pe jos) El îmi va elucida misterul . Deci, berbec : azi este o zi mai specială. Ce specială, că am nervi de dimineaţă ? Veţi lua o decizie importantă privind următoarele zile. Nativii din berbec tind să plece într-o vacanţă fulger . (Gesticulând) Da ! Asta e ! Cum era expresia aia în engleză ? E … E … Ev … Evri … Elvirikaaa ! (Fericită) Da, Elvirikaaa ! Asta e ! Sunt deşteaptă ! (Ironică) De m-ar vedea acum Vasile ! Da, voi pleca în vacanţă ! Dar unde ? Hmmm, hmmm, hmmm, hmmm, hmmm, mă plimb ca o năucă ! (Confuză) Hmmm, hmmm, hmmm, hmmm. Insulele M… M… M… Malare? Nu, Maldive, da, Maldive, sau Insulele A … A… A… Azuca ? Azore, da Azore ! Acolo merg ! Şi mai vreau în Dreptunghiul Triunghilor, Triunghiul Dreptunghilor, nu, Triunghiul Bermudelor ! Şi mă duc (Visând cu ochii deschişi) ! Îmi fac bagajul, nu împachetez multe că nu stau mult, dar să am haine de toate felurile . Poate ninge sau poate sunt 42 de grade ! Eu să fiu pregătită ! (Dispare pentru 1 minut din scenă) Sunt gata ! Bagajul e aici ! Perfect ! (Brusc) Vasile ?! Ce mă fac cu el ! Îi las o scrisoare şi îi explic tot. Nu pot să îl iau cu mine că nu scrie în horoscop ! Totuşi, să citesc şi la el că poate are şi el vacanţă ca mine . El e …. e… taur ! Da ! (Gânditoare) … Voiam să zic bou ! Aşa, taur : azi ve-ţi sta liniştit şi cel mai plăcut mod de a petrece ziua este uitându-vă la televizor ! Perfect ! Îi scriu şi el mă va înţelege ! (Ia o foaie şi începe a scrie)Dragă Vasile , eu m-am hotărât să plec în vacanţă în Insulele Maldive, Azore şi apoi în Triunghiul Bermudelor . Mă voi întoarce repede, nu voi sta mult . Nu-ţi fă griji în privinţa hainelor : mi-am luat de toate felurile subţiri şi groase . Vezi, sunt fată deşteaptă ! Îţi voi trimite vederi de acolo ! Ai grijă de tine . Marieta . (Fericită) Încă un lucru este gata . Cred că cel mai un mod de a ajunge acolo este cu un microbuz ! Sau cu un taxi ! E şi mai ieftin ! Deci, cam asta e . Eu sunt gata, bagaj am, bani n-am, dar fac eu rost până acolo, trec pe la bancă şi fac împrumut că şi aşa am buletinul acasă ! Plec în Maldive ! (Iese din scenă)

Vasile : (Intrând în scenă) Marieta, am venit ! Marieta ! Femeie ! Unde-o fi femeia asta ? Cred că iar s-a dus la piaţă ori se ceartă cu madam Lenuţa ! (Aşezându-se pe canapea) Vine ea, nu-i nimic .Dar, mi-ar fi zis dacă ar fi plecat din casă ! (Îşi dă jos geaca) Hai să dau drumul la TV . Ce e ăsta ? Bilet ? (Uşor speriat) De la Marieta ! Doamne ! Ce a mai făcut femeia asta ? (Începând să citească) E nebună ! E nebună de legat ! Cum ? Doamne ! Femeia nebună ! Ce ? A fost în stare ? A fost în stare să plece ? Ce mă fac ? (Ridicându-se în picioare) De unde să o iau ? Marieta, ce mi-ai făcut, Marieta ! (Văitându-se) Mă bagi în pământ! O să mor degrabă din cauza ta ! O să fac infarct ! Aoleu, ce mă fac ? (Uitandu-se la TV) Cine e acolo ? Marieta ? Doamne (Făcându-şi cruce) ! Ce caută la aeroport ?! Vrea neapărat să facă puşcărie ? Dau şi număr !? Perfect ! Să sun să o aducă înapoi acasă ! (Sunând) Alo , da, vă sun pentru doamna care nu vrea să se legitimeze . Da, numele ei este Marieta, vă rog să o aduceţi la adresa : strada Popeştilor, bloc B4, scara 4, apartament 12. Mulţumesc, mulţumesc mult ! (Autoritar) Doamne, Marieto, o să te leg de scaun !

Marieta : (Auzindu-i-se numai vocea) Da-ţi-mi drumul, demenţilor ! Ştiu să intru şi singură în locuinţă ! Huo ! Că aţi crescut degeaba ! Ruşine să vă fie !

Vasile : (Îndreptându-se spre partea dinspre care se aude vocea Marietei) Marieta, ea e !

Marieta : (Numai vocea) Gata, sălbaticilor, duce-ţi-vă de unde aţi venit !

Vasile : (Nerăbdător) Marieta !

Marieta : (Apărând în scenă) Că nu sunteţi normali ! Huo !

Vasile : (Nerăbdător) Marieta !

Marieta : (Supărată) Ce vrei, mă ?

Vasile : (Curios) Unde ai umblat ?

Marieta : (Afectată) Nu vezi că m-au oprit sălbaticii ! (Visând cu ochii deschişi) Voiam şi eu să …

Vasile : Marieta, tu eşti normală ? Sincer acum !

Marieta : (Uşor furioasă) Iar insinuezi ?

Vasile : (Calm) Nu, doar ţi-am pus o întrebare simplă .

Marieta : (Încă supărată) Păi, am vrut să plec să mă relaxez .

Vasile : Şi nu puteai să îmi zici ?

Marieta : Păi nu ţi-am zis ?

Vasile : Cum ?

Marieta : (Sătulă de convorbire) Prin scrisoare, omule ! (Enervată) Nu ai citit-o ?

Vasile : Marieta, eu mai aveam un pic şi făceam un infarct ca să aflu că tu eşti la aeroport !

Marieta : (Curioasă) De unde ştii că eram la aeroport ?

Vasile : Păi ai apărut la televizor !

Marieta : (Ironică) Ha !?

Vasile : Cum ai auzit ! De unde crezi că au ştiut ei unde stai ? Era un număr pe ecran şi eu am sunat să le spun să te aducă acasă !

Marieta : (Intrigată) Deci tu eşti de vină !

Vasile : Ce vină, Marieta ! Tu eşti normală !

Marieta : Bine că eşti tu !

Vasile : Să ştii că sunt !

Marieta : Ei da !

Vasile : (Calm) Marieta, gata, încetează ! E bine că eşti înapoi acasă şi că totul s-a terminat cu bine !

Marieta : Cred că ai dreptate ! Dacă plecam, cine mai învăţa la engleză, că tu nu eşti în stare singur !

Vasile : Vezi !

Marieta : (Revenindu-şi) Cel mai bine ar fi să ne vedem de treaba noastră ! Că avem de muncă !

Vasile : Asta e Marieta !

Marieta : (Obosită) Oricum, am nevoie să mă odihnesc, după toată calătoria asta ! (Ieşind din scenă)

Vasile : Cum doreşti, Marieta !

Marieta : Ne vedem mai târziu, dragă ! (Iese din scenă)

Vasile : Somn uşor !

CORTINA

SCENA 5

Marieta : (Strigând) Vasile, Vasile ! Vasile !  Măi omule ! Unde eşti ? Hai azi !

Vasile : (Somnoros) Ce vrei, Marieta ?

Marieta : Cum ce ?

Vasile : De ce ţipi aşa ?

Marieta : Păi, trebuie să ne apucăm de învăţat ! Mâine ne înscriem la universitate !

Vasile : (Deranjat) Păi, măi, e 6.00 ! Tu ştii să citeşti ceasul ?

Marieta : Ei, da ! Lasă că dacă vrei să ajungem departe ne trezim de dimineaţă ! Ştii cum e : cine să scoală de dimineaţă în Anglia ajunge !

Vasile : E departe ajunge, nu în Anglia !

Marieta : Mă rog, tot departe e şi Marea Britanie !

Vasile : Stai să mă duc măcar să mă spăl pe ochi .

Marieta : (Autoritară) Bine . Ai 2 minute ! Fugi !

Vasile : Să ne trezim la 6 să ne apucăm de engleză, Doamne fereşte !

Marieta : (Uşor nervoasă) Nu mai bombăni şi taci !

Vasile : (Supus) Gata, tac . (Ieşind din scenă)

Marieta : Nu mai e mult ! (Mândră) Am învăţat mult ! 3 zile ! Mă simt pregătită ! Ce invidioasă va fi Lenuţa când o să plecăm ! (Râzând) Ha ha ha ha !Nici nu ştii ce te aşteptă, madam ! (Uşor malefică) O să am pensia mai mare decât tine ! Ha !

Vasile : (Revenind în scenă) Gata, dragă ! Să revenim la studiu .

Marieta : Deci, ar mai trebui să ştim să salutăm !

Vasile : (Confuz) Atât !

Marieta : (Sigură pe ea) Da.

Vasile : Păi, restul gramaticii, vocabularul, audiţiile, vorbitul ? Cine le învaţă ? Mama ?

Marieta : (Ironică) Se vede că nu ai mintea de acum 35 de ani !

Vasile : Adică ?

Marieta : Măi, noi trebuiă să ştim cum ne cheamă ! Restul învăţăm acolo ! O limbă străină se învaţă în ţara respectivă !

Vasile : (Calm) Marieta, eu am mintea de azi ! Şi îţi zic sigur că noi nu o să intrăm la acea universitate după 3 zile de învăţat !

Marieta : Nu mai codi atât şi repetă după mine ! My name is Marieta .

Vasile : My name is Marieta .

Marieta : (Brusc) Te cheamă Marieta ?

Vasile : (Simplu) Nu .

Marieta : Păi de ce ai spus Marieta ?

Vasile : Păi nu ai spus să repet după tine ?

Marieta : (Ridicând mâinile) Domne ajută !

Vasile : Ce ?

Marieta : (Nervoasă) Măi, eşti de groază ! Tu trebuia să spui my name is Vasile .

Vasile : My name is Vasile .

Marieta : (Bucuroasă) Aşa !

Vasile : Mai departe !

Marieta : (Confuz) Ce?

Vasile : Altceva nu mai învăţăm ?

Marieta : (Plictisită) Nu ! Atât ! Ajunge ! Că e deja prea mult !

Vasile : Marieta !

Marieta : Ce ? Gata ! Mă duc să sun la cei de la centru să ne facă ei înscrierea !

Vasile : Bine, Marieta . Eu mă duc la o plimbare !

Marieta : Nu stai mult !

Vasile : Bine . (Iese din scenă)

Marieta : Deci, să sun . (Vorbind la telefon gesticulând) Alo, alo, da, sunt Marieta . Vreau să fac înscrierea pentru mine şi pentru soţul meu, Vasile, pentru universitate . Da, am studiat . Da, da ! E bine ! Mulţumesc ! Mulţumesc mult ! Aşa, e perfect ! Mâine vom afla răspunsul dacă am intrat sau nu . Aşa .

Vasile : (Revenind în scenă) M-am întors !

Marieta : (Mirată) Aşa repede ?

Vasile : Da !

Marieta : Tu ai ceva sigur !

Vasile : (Timid) Nu, nu am nimic !

Marieta : Vasile, recunoaşte !

Vasile : Nu, nu am nimic !

Marieta : Dacă nu spui, mă supăr !

Vasile : (Cedând) Bine ! M-am întâlnit cu madam Lenuţa ! Iar a început să comenteze !

Marieta : Lasă, Vasile ! Că îi arătăm noi ei mâine, când vom afla răspunsul celor de la universitate, care sigur va fi unul pozitiv ! Sunt sigură !

Vasile : Cum zici tu !

Marieta : (Schimbând subiectul) Ştii ce ?

Vasile : Ce ?

Marieta : Du-te până în piaţă şi fă cumpărăturile ! Dar să te duci repede că începe ploaia cât de curând !

Vasile : Bine, dragă ! Sper doar să nu mai întâlnesc cu ea !

Marieta : Lasă, dragă !(Râzând) Dacă o mai vezi, spune-i că a numele ei apare pe lista cu cei care nu au plătit asociaţia şi ai să vezi cum va fugi spre uşa blocului !

Vasile : Bine, am plecat ! (Iese din scenă)

Marieta : Bine, bine ! Plouă ! Domne ! Fulgeră ! (Făcându-şi cruce) Aoleu ! Trebuie să am grijă ! Da ! Voi scoate totul din priză ! Televizor, frigider ! Da, şi telefonul . Mulţi oameni au murit electrocutaţia la telefon . (Rupând firele) Aoleu ! Sper să nu observe Vasile când se va întoarce acasă ! Eu voi sta liniştită pe canapea şi poate nu-şi va da seama !

Vasile : (Numai vocea) Marieta !

Marieta : Da !

Vasile : (Intrând în scenă) Nu ai de gând să mă ajuţi ? (Ţinând sacoşele în mână)

Marieta : Nu ! (Fără a se ridica de pe canapea)

Vasile : Marieta !

Marieta : Ştii foarte bine că mă doare spatele !

Vasile : (Ironic) Lasă că mă descurc şi singur ! Mulţumesc de ajutor !

Marieta : (Ironică) Cu plăcere !

Vasile : Marieto, eram ironic !

Marieta : Aaa da? Păi şi eu eram la fel !

Vasile : Dar cum de stai liniştită pe canapea ?

Marieta : (Făcând pe proasta) Uite aşa !

Vasile : (Mirat) Fără televizor, fără nimic ?

Marieta : Fără ! Meditam !

Vasile : (Necrezând) Sigur ?

Marieta : Da.

Vasile : Bine, te cred ! Mă duc să bag cumpărăturile în frigider .

Marieta : (Speriată) Nuuu !

Vasile : Ce ?

Marieta : (Autoritară) Nu te du !

Vasile : De ce ?

Marieta : Păi mă duc eu să le bag !

Vasile : Nu te mai doare spatele ?

Marieta : Nu !

Vasile : (Scurt) Marieta, lasă joaca ! Mă duc să le duc şi gata !

Marieta : (Stresată) Aoelu ! Sper să nu-şi dea seama !

Vasile : (Furios) Marietaaa !

Marieta : Da !

Vasile : Ce ai făcut ?

Marieta : (Simplă) Numic !

Vasile : Sigur ?

Marieta : Da .

Vasile : (Furios) Atunci, de ce nu merge frigiderul ?

Marieta : (Timidă) Păi poate nu e băgat in priză ! Ai verificat cablul ?

Vasile : (Sec) Da, şi cablul era rupt !

Marieta : Pai, a fulgerat ! Şi s-a ars ! Şi de asta !

Vasile : Bine ! O să îl repar !

Marieta : (Fericită) Daaaa !

Vasile : Dar, mai întâi, voi sta le televizor să mă relaxez ! (Aşezându-se)

Marieta : (Foarte panicată) Nuuuu !

Vasile : Iar începi ? Gata ! Lasă jocul ! Dă-mi telecomanda !

Marieta : (Categoric) Nu .

Vasile : (Poruncitor) Marieta, dă-mi telecomanda !

Marieta : (Categorică) Nu vreau !

Vasile : Bine, atunci, o să umblu direct de la butoane ! De ce nu merge ? Marietaaa ! Ce i-ai făcut şi televizorului !

Marieta : (Bâlbâind) Păi, să vezi …

Vasile : (Întrerupând) Spune ! Ce i-ai făcut ?

Marieta : Păi am încercat să îl scot din priză şi l-am rupt .

Vasile : (Exasperat) Marieta, eşti incredibilă !

Marieta : Ştiu !

Vasile : Mă duc să sun la instalator şi să îl chem să …

Marieta : (Întrerupand) L-am rupt şi pe ăla !

Vasile : Marieta !!!!

Marieta : (Nepăsătoare) Lasă, că şi aşa e târziu, e noapte, îl chemi mâine !

Vasile : Dar …

Marieta : Perfect . Noapte bună ! (Iese din scenă)

Vasile : (Vorbind singur) Bravo ! Strici şi fugi !

CORTINA

Pentru final posteaza un comentariu insotit de o adresa de email prin care soliciti finalul piesei.

14 thoughts on “Visul mereu tanar

  1. interesanta piesa, sper sa le placa elevilor, sunt curioasa cum se termina…

  2. Buna.
    Sunt student la regie anul I semestrul al II-lea si imi place piesa pe care ai scris-o astept cu nerabdare sa citest si finalul.

  3. Buna ziua! As avea nevoie de finalul piesei pentru un spectacol caritabil.

Lasă un răspuns

